loading...
مجتمع خوابگاهی طوطیا بابلسر
جدیدترین خبرهای سیاسی

جدیدترین خبرهای ورزشی

جدید ترین خبر های علمی
جدیدترین خبرهای حوادث
محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 111 یکشنبه 1391/09/19 نظرات (0)


 ابی مالك از حضرت سجاد (ع) درخواست كرد او را از جمیع طرق و مناهج دین آگاه سازد. حضرت در پاسخ او به عنوان قدر جامع تمام روشهای اسلامی از سه مسئله انسانی و اخلاقی نام برد : سخن حق، حكم به عدل، و وفای به عهد. الحدیث جلد 2  صفحه
53

 

لاله سرخ شهادت تن تب دار من است
چشمه ی فیض خدا چشم گهر بار من است
حافظ خون پیام شهدای ره دین
لب گویای من و دیده خونبار من است
داغ یک دشت شهید و غم یک دشت اسیر
این همه بار گران بر تن بیمار من است
پای در سلسله و دست به دامان وصال
دشمن از بی خردی در پی آزار من است
دشمنم بسته به زنجیر ولی غافل از آن
که بر انداختن ریشه او کار من است
تا بر اندازی بنیاد ستم می جنگم
اشک من منطق من حربه ی پیکار من است
پرچم نهضت خونین شهیدان خدا
گرچه بر دوش من و عمه افکار من است
صبر را بین که در این مرحله از وادی عشق
سخت بیمارم و او باز پرستار من است
آنکه در کرببلا بود انیس پدرم
درره شام بلا مونس و غمخوار من است
در کنار شهدا جان مرا باز خرید
عمه ام بعد خداوند نگهدار من است
خواهر کوچک من همچو گلی پرپر شد
اشک طفلان زغمش شمع شب تار من است
از غم اصغر و اکبر جگرم می سوزد
آه از این غم که خداوندخبر دار من است
در ره آل عیل عمر مؤید طی شد
شاهد زنده من دفتر اشعار من است
***سید رضا مؤید***

 پیش چشمم تو را سر بریدند
دست‌هایم ولی بی‌رمق بود
بر زبانم در آن لحظه جاری
«قل اعوذ برب الفلق» بود
گفتی: آیا کسی یار من نیست؟
قفل بر دست و دندان من بود
لحظه‌ای تب امانم نمی‌داد
بی‌ تو آن خیمه زندان من بود
کاش می‌شد که من هم بیایم
در سپاهت علمدار باشم
کاش تقدیرم از من نمی‌خواست
تا که در خیمه بیمار باشم
ماندم و در غروبی نفسگیر
روی آن نیزه دیدم سرت را
ماندم و از زمین جمع کردم
پاره‌های تن اکبرت را
ماندم و تا ابد داد از کف
طاقت و تاب بعد از ابالفضل
ماندم و ماند کابوس یک عمر
خوردن آب بعد از ابوالفضل
ماندم و بغض سنگین زینب
تا ابد حلقه زد بر گلویم
ماندم و دیدم افتاده در خاک
قاسم آن یادگار عمویم
گفتم ای کاش کابوس باشد
گفتم این صحنه شاید خیالی است
یادم از طفل شش ماهه آمد
یادم آمد که گهواره خالی است
***افشین علاء***

 

من بر این ماه که بر نیزه نشسته، پسرم
پاره پاره شده همچون لب بابا جگرم
من جگر پاره آن بزم شرابم والله
خیزران رنگ گرفت از لب زخم پدرم
اینکه آتش به سرم ریخته شد دردی نیست
عکس رخساره نیلی است در این چشم ترم
لرزه بر پیکرش افتاد کنیزش خواندند
من خجالت زده از خواهر نیکو سیُرم
خارجی و پسر خارجیان گفت به من
آنکه با زخم زبان کرده چنین خونجگرم
خواهر کوچک من گوشه ی ویران جان داد
هر سحر یاد همان غربت وقت سحرم
***جواد حیدری*** 

دل سودا زده ام ناله و فریاد کند
هر زمان یاد غم سید سجاد کند
بى گمان اشک به رخساره بریزد از چشم
هر که یادى ز گرفتارى آن راد کند
بود در تاب تب و بسته به زنجیر ستم
آن که خلقى ز کرم از الم آزاد کند
به جز از شمر ستمگر نشنیدم دگرى
با تن خسته کسى این همه بیداد کند
تن تب دار و اسیرى و غم کوفه و شام
واى اگر شِکوه این قوم بر اجداد کند
خون ببارد ز غم مرگ پدر در همه عمر
چون که از واقعه کرب و بلا یاد کند
غیر زینب که بد آن قافله را قافله دار
کس نبودى که بر آن غمزده امداد کند
نتوان ماتم سجاد نوشتن "خسرو"
دل اگر سنگ بود ناله و فریاد کند
***محمد خسرونژاد***

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
خوابگاه طوطیا بابلسر totia.rozblog@gmail.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • امداد رایانه
  • طنز ، جوک ، داستان و لطیفه های با حال
  • موتور جستجوی ایرانی
  • مرجع دانلود انیمیشن
  • خیبـــــــــــــــــــــــــــر
  • دنیای نرم افزار
  • بی باک نیوز
  • مشرق نیوز
  • خبرهای ورزشی
  • پایگاه خبری انعکاس
  • پایگاه خبری اول نیوز
  • ورزشی گل
  • عمار فیلم
  • آپــــــــارات
  • میـــــــدان ورزشــــــی
  • سایت خبری قدس
  • سبطین
  • قرآن مجید
  • خبــــــرپــــــــو
  • باشگاه خبرنگاران جوان
  • دی نیوز
  • 90 ورزشــــــــــــــی
  • آشــــــــــــــــنا
  • ایران هسته ای
  • باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس
  • هواشناسی ایران
  • صدا و سیمای ایران
  • جام نیوز
  • باشگاه استقلال
  • مقام معظم رهبری
  • تابناک
  • گـــــــــوگـــــــل
  • خبر آن لاین
  • خبری شفاف
  • خبری رویش
  • خبرگزاری رجا نیوز
  • خبرگزاری فارس
  • فوتبال3
  • دانشگاه مازندران
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران
  • پایگاه بسیج شهید خدابخشی باقرتنگه
  • قیمت روز خودروی شما
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 734
  • کل نظرات : 55
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 2,639
  • بازدید سال : 19,266
  • بازدید کلی : 238,891
  • کدهای اختصاصی

    ابزار انتقال بازديد کننده

    تالار گفتگوي وبمستران